Prima pagină > Chestii > Cum isi „ajuta” Bancpost datornicii in CHF: Rescrie integral conditiile contractuale, introducand clauze imposibil de acceptat

Cum isi „ajuta” Bancpost datornicii in CHF: Rescrie integral conditiile contractuale, introducand clauze imposibil de acceptat

Bancpost_rescriere conditiiM-am gandit mult daca sa scriu sau nu acest articol. Am decis sa o fac pentru a avertiza asupra modului in care intelege o banca sa ‘negocieze’ cu clientii sai datornici in franci elvetieni, tinand cont ca bancile si BNR arunca in spatiul public ideea ca oamenilor li se ofera solutii, dar ei le refuza nemotivat sau in speranta ca statul ii va ajuta sa-si achite ratele.

Sunt datornic in CHF la Bancpost, am ratele platite la zi, dar pentru ca din conditii deja de toata lumea stiute imi este din ce in ce mai greu sa platesc, am cerut inca din decembrie 2014, inainte de explozia cursului, o perioada de gratie de un an, cu reesalonarea creditului – singura solutie pe care banca a spus ca poate sa mi-o acorde.

Banca mi-a aprobat in februarie 2015 perioada de gratie, ai carei termeni financiari erau in regula, dar mi-a cerut sa semnez un act aditional care rescria integral conditiile contractuale, introducand noi clauze zdrobitoare.

In cele ce urmeaza va prezint cateva noi clauze introduse de Bancpost prin rescrierea integrala a conditiilor contractuale si observatiile pe care le-am facut bancii in motivarea respingerii acestei ‘solutii’:
clauze Bancpost

4. Imprumutatul personal / prin mandatar, declara pe proprie raspundere si da asigurari ca:

a) isi asuma in mod expres toate riscurile ce pot interveni pe parcursul derularii Contractului datorate unei schimbari exceptionale a imprejurarilor initiale avute in vedere la data incheierii acestuia, schimbari care pot determina o executare excesiv de oneroasa a Contractului;(NOTA: Nu pot fi de acord ca numai una dintre partile semnatare ale contractului, respectiv Imprumutatul, sa preia „toate riscurile ce pot interveni pe parcursul derularii Contractului datorate unei schimbari exceptionale a imprejurarilor initiale)

b) isi exprima in mod serios, liber si in cunostinta de cauza consimtamantul privind incheierea Contractului, a inteles pe deplin clauzele acestuia, pe care le-a citit/inteles si agreat expres, nu se afla intr-o stare de nevoie sau necesitate si detine experienta si cunostinte suficiente in vederea semnarii Contractului; (NOTA: Ma aflu intr-o situatie de necesitate si nu detin suficiente cunostinte de natura juridica si economica pentru a intelege toate implicatiile semnarii contractului, asa cum nici angajatii Bancpost cu care am discutat nu detineau toate cunostintele legate de acest contract)

5. Imprumutatul declara in mod expres ca, la momentul incheierii Contractului, a luat la cunostinta despre toate elementele Contractului si efectele acestuia si intelege sa nu invoce nicio cauza de eroare cu privire la consimtamantul exprimat, fie ca aceasta poarta asupra unei situatii de fapt esentiala sau minora, ori asupra unei norme juridice; (NOTA: Consider aceasta clauza ca fiind abuziva)

6. Imprumutatul declara in mod expres ca, in conformitate cu art.1.351 din NCC, raspunderea Imprumutatului nu este inlaturata in caz de forta majora, caz fortuit, precum si in cazul unor alte evenimente asimilate acestora. (NOTA: Consider aceasta clauza ca fiind abuziva)”.

Evident ca initial nu stiam ce este NCC si la ce se refera art. 1351, dar m-a luminat o prietena:

„Art. 1351 Ncc este o prevedere din Noul Cod Civil, care se refera la cazul fortuit si forta majora, evenimente care nu pot fi prevazute si care exonereaza de raspundere, Atentie, daca partile nu convin altfel. E o capcana, semnand, practic, faci ca aceste prevederi, de altfel favorabile unui debitor, sa nu ti se mai aplice”.

Concluzia: Prin aceasta postare incerc sa avertizez poate mii de alti oameni care se afla intr-o situatie similara cu Bancpost sau cu o alta banca. Nu semnati pana nu cititi cu foarte mare atentie ce contin noile acte aditionale pe care banca vi le ofera cu titlu de ajutor!

Sfatuiti-va si cu un avocat daca va permiteti, iar daca nu faceti macar urmatorul lucru: Cititi in oglinda Conditiile Generale si Speciale din Contractul in Vigoare si noile Conditii rescrise integral prin Actul Aditional propus si scoateti separat tot ce vedeti ca este nou.

Daca nu sunteti de acord, nu semnati.

Problema este insa urmatoarea: Ce se intampla daca nu iti permiti sa nu semnezi? Daca chiar ai nevoie de un ajutor? Poate fi acesta numit ajutor? Daca ii spui bancii ca esti de acord cu termenii financiari, dar nu esti de acord cu aceste conditii si ti se spune ca asta este tot ce primesti, se poate numi asta negociere?

Solutia Bancpost pe care am ales sa o semnez:
Eu am refuzat oferta Bancpost care viza perioada de gratie si m-am multumit deocamdata cu masura temporara pe care banca a anuntat-o pentru toti clientii sai care au credite in CHF. Am mai acceptat de asemenea semnarea unui alt act aditional care iti mai acorda inca o reducere minora a dobanzii pentru 3 luni de la data semnarii – act aditional care nu rescrie condititiile generale si speciale ale contractului in vigoare.

Anunțuri
Categorii:Chestii Etichete:, ,
  1. valentina
    13 Martie 2015 la 12:07

    Cum ati reusit sa intrati in posesia acestui act?noua,in ploiesti nu ne-au dat voie sa il luam acasa pt studiere cu un specialist…il citesti doar in sucursala lor…oare e abuziva treaba asta?

    • 13 Martie 2015 la 12:25

      Cred ca da, dar nu sunt sigur. Nu stiu care sunt preacticile fiecarei banci sau peste ce angajati ati dat d-voastra. Personal as fi protestat daca nu m-ar fi lasat sa studiez aceste documente cateva zile si cred ca asa este normal. Eu zic sa mai insistati. Nu mi se pare normal

    • 13 Martie 2015 la 14:27

      Haideti ca m-am interesat la colegii care scriu pe finante-banci. Daca banca nu va permite sa consultati documentele inainte sa le semnati este un lucru abuziv. Iata ce spune OUG50/2010:
      Art. 11. — (1) Creditorul și, după caz, intermediarul de credit
      furnizează consumatorului, pe baza clauzelor și a condițiilor de
      creditare oferite de către creditor, precum și, după caz, a
      preferințelor exprimate și a informațiilor furnizate de către
      consumator, informațiile necesare care să îi permită
      consumatorului să compare mai multe oferte pentru a putea lua
      o decizie informată cu privire la eventuala încheiere a unui
      contract de credit.
      (2) Informațiile sunt furnizate:
      a) cu suficient timp înainte, dar nu cu mai puțin de 15 zile
      înainte ca un consumator să încheie un contract de credit sau să
      accepte o ofertă;
      b) pe hârtie sau pe alt suport durabil;
      c) prin intermediul formularului „Informații standard la nivel
      european privind creditul pentru consumatori”, prevăzut în
      anexa nr. 2.
      (3) Perioada de 15 zile prevăzută la alin. (2) lit. a) se poate
      reduce cu acordul scris al consumatorului.

      • valentina
        13 Martie 2015 la 15:29

        Multumesc mult

    • Gabriela
      13 Martie 2015 la 15:23

      Unde in Ploiesti nu v-au permis , la ce banca, tot din ploiesti sutn si eu si la Credit Europe mi s-a spus ca semnam un act standard pentru reesalonare si cand am cerut actul mi-au spus ca nu-l pot da ca nu este gata desi am stabilit pentru ziua de astazi sa merg sa-l semnez.
      L-am cerut pe mail de acum 2 zile si nu reusesc sa-l primesc

      • valentina
        14 Martie 2015 la 18:36

        Bancpost Ploiesti

  2. Adelin Mihai Ungureanu
    13 Martie 2015 la 17:22

    Buna Ziua,

    Va inteleg situatia pt. ca si eu sunt dator Bancpost in CHF. Apreciez publicarea acestui avertisment. Am insa o rugaminte: intentionez sa deschid un proces impotriva bancii si acest act aditional imi ofera munitie impotriva lor, dar as avea nevoie de textul integral. Daca nu este un efort prea mare, il puteti scana pe tot si trimite pe mail la adresa de yahoo sau la adelinu@gmail.com.
    Eu nu vreau sa mai fac o harababura pt. a-l obtine personal de la banca, ca sa nu le dezvalui intentiile mele. Am deja stranse ceva argumente pt. o demonstratie juridica solida impotriva bancii, dar la o asemenea pomana, prin care ei sa recunoasca faptul ca pana acum se afla in culpa nu speram. Daca va pot ajuta cu ceva la randul meu nu ezitati sa ma contactati.
    Multumesc.

    • 13 Martie 2015 la 17:39

      Imi pare rau, dar nu voi face asa ceva. Am vrut doar sa avertizez oamenii aflati poate in situatii similare ca trebuie sa citeasca foarte bine noile acte aditionale pe care le primesc si atat. Actele aditionale sunt personalizate de la caz la caz, cel putin conditiile speciale. Ceea ce am postat aici apare in actul aditional care rescrie conditiile generale, deci teoretic orice alt nou act aditional oferit de banca in aceasta perioada clientilor CHF ar putea avea aceleasi clauze. Cat despre ‘harababura’, eu zic ca merita efortul de a obtine personal si d-voastra de la banca un astfel de contract. In mod cert are mult mai mare valoare decat un contract al altcuiva. Numai bine! Adrian

    • Roxy
      22 Iulie 2015 la 11:09

      La ce mod va poate ajuta acest act? Eu sunt in proces cu banca si m-ar ajuta sa stiu cum as putea contracara aceste clauze introduse de banca. Va rog scrieti-mi pe email: roxy_na@yahoo.com.

  3. constantin
    14 Martie 2015 la 10:28

    Cred ca cel mai corect este sa faceti hartii atunci cand doriti ceva de la banca. In tara asta vorbeste numai hartia, nu face-ti cereri verbale, inclusiv atunci cand cere-ti un act aditional sau contract, pentru informarea dumnevoastra. Si eu am o cerere de restructurare la Banc Post in momentul acesta, mi s-a dat spre studiere actul aditional, l-am citit si este identic cu cel de anul trecut dar cand voi fi chemat sa-l semnez si sa intre in vigoare restructurarea, i-l voi citi din nou acolo, pe loc, pt ca mi-e teama sa nu schimbe ceva si sa semnez aiurea. La ora actuala, sunt in proces cu ei, procesul colectiv CHF 1, Ghe. Pierea. Voma vedea ce se va intampla ca pe 26.03 s-a hotarat sa se dea pronuntarea. Va doresc numai bine si rugati-va la Dumnezeu ca probabil, este singurul care ne poate ajuta.

    • valentina
      14 Martie 2015 la 18:39

      Din ce oras sunteti?

  4. constantin
    15 Martie 2015 la 10:39

    daca ma intrebati pe mine……din Calarasi

  5. Ana
    6 Noiembrie 2016 la 11:57

    Sunt datoare de 10 ani la bancpost cum fac sa oprim o rată mică de rambursare

  1. 12 Martie 2015 la 18:13

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: