Prima pagină > Telecom > Orange, amenda de 20.000 de lei pentru ca a refuzat abonatilor dreptul de a denunta unilateral fara penalitati contracte incheiate prin telefon

Orange, amenda de 20.000 de lei pentru ca a refuzat abonatilor dreptul de a denunta unilateral fara penalitati contracte incheiate prin telefon

Povestea pe scurt, din comunicatul ANCOM:

In urma unor sesizari primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de incheiere de catre Orange Romania a unor contracte la distanta, ANCOM a desfasurat o investigatie si a constatat ca furnizorul de servicii de comunicatii electronice nu a comunicat clientilor, inainte de a incheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informatii privind data la care este considerat incheiat contractul, precum si faptul ca au dreptul sa denunte acel contract in termen de 14 zile lucratoare de la data incheierii contractului sau a livrarii echipamentului, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, asa cum prevede Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice.

Odata cu livrarea echipamentului, clientii au primit si semnat contractul. Ulterior activarii abonamentului contractat in aceste conditii, petentii au solicitat rezilierea contractului fara plata penalitatilor aferente incheierii relatiei contractuale inainte de expirarea perioadei minime contractuale.

Orange, considerand contractul incheiat cu abonatii un contract scris, si nu unul incheiat la distanta, a respins solicitarea utilizatorilor, cerand plata in avans a taxei de abonament pentru numarul de luni ramase din contract.

Detalii aici.

Intrebari imediate:

  • Cati clienti Orange au patit treaba asta? Cate reclamatii au fost?
  • Dupa ce ii informeaza Orange ca s-ar fi aflat in situatia asta, ce optiuni au clientii?

UPDATE1 Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange Romania au spus ca evalueaza posibilitatea contestarii in justitie a acestei decizii:

“Decizia ANCOM este surprinzatoare, avand in vedere explicatiile oferite anterior de Orange Romania Autoritatii pe marginea acestui subiect. In consecinta, evaluam posibilitatea contestarii in justitie a acestei decizii”, a declarat Dorin Odiatiu, Public Affairs, Wholesale & Partnerships Director in cadrul Orange Romania.

UPDATE2 ANCOM a explicat pentru HotNews.ro ce poti face daca ai trecut prin ceva similar:

„Abonatii aflati in situatii similare cu petentii vor putea denunta contractele fara plata penalitatilor de reziliere anticipata, in termen de 14 zile lucratoare de la data primirii notificarii din partea Orange. Abonatii au in orice moment dreptul de a se adresa instantelor judecatoresti, in conditiile legii”.

Anunțuri
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: