Prima pagină > Pozele mele, Telecom > Cu degetele pe iPhone 5 intr-o vineri. Ce poze face comparativ cu iPhone 4S

Cu degetele pe iPhone 5 intr-o vineri. Ce poze face comparativ cu iPhone 4S

dambovitza_iPhone5 Dambovita vazuta prin ‘ochii’ unui iPhone 5
Imi spunea cumnata-miu ca e naspa ca prima mea experienta cu un smartphone a inceput cu iPhone 4S. „Toate astea mai accesibile la pret ti se vor parea niste stift-uri!”, mi-a zis el, care e un fan inrait Android. Nu-i place sistemul inchis al astora de la Apple. Nu intru insa in polemica asta. Nu am avut ocazia sa folosesc mai mult timp un smartphone cu sistemul de operare Android al Google, iar iPhone 4S este intr-adevar mai mult decat suficient pentru tot ce ai avea nevoie sa faci in prezent: fotografii, video-uri, Facebook, Instagram, convorbiri video pe Skype, muzica, jocuri avansate etc.

4s_5 iPhone 4S langa iPhone 5
Ce as putea spune eu atunci despre iPhone 5 in conditiile in care nu sunt un expert si gasiti deja pe internet sute de review-uri despre „cel mai mare progres al iPhone-ului de la iPhone incoace”?

Poate v-ar interesa impresiile dintr-o vineri ale unuia care de regula tine un telefon ani de zile, pana la epuizare, care nu vrea sa aiba probleme cu bateria, si care pana mai ieri nu asocia internetul decat cu munca si nu astepta decat sa se duca mai repede acasa sa ia o pauza.

  • Nu-mi place ca-i cam lung! Dar e al naibii de usor..

Va spun din start ca mi se pare cam lung. Te uiti la iPhone 4S (ecran cu o diagonala de 3,5 inci) pe care il tii lejer intr-o mana si cu degetul mare poti atinge orice punct de pe ecran si apoi te uiti la iPhone 5  – 0,5 inci in plus si deja am probleme sa-l mai folosesc cu o singura mana. Pe de alta parte Apple a pastrat in noul terminal aceeasi latime astfel incat pe ecran poti vedea mai mult text sau imagini.

Pe de alta parte insa, iPhone 5 are o grosime de 7,6 milimetri si cantareste 112 grame, fiind cu 18% mai subţire si cu 20% mai usor decat iPhone 4S. Atat de pronuntat am simtit diferenta asta, ca de cate ori vin acasa imi scot iPhone 4S-ul din husa sa para mai usor.

LG9_iPhone5LG Optimus L9 langa iPhone 5
M-a pus ‘mititelu’ sa spun asta unei prietene care mi-a aratat LG-ul ei cu Android (Optimus L9) care ‘la liber’ costa de 2,5 ori mai putin decat iPhone 5. (circa 1200 lei fata de circa 3000 lei – conform Price.ro: Preturi LG Optimus L9 si iPhone 5).

Si aici ajungem la problema pret. Da, este foarte scump, iar pentru nevoile de internet chiar si ale unui adolescent, consider ca un smartphone mai ieftin, cu Android, este o alegere inteleapta. Este cea mai simpla explicatie pentru care Samsung a ajuns lider mondial la vanzarile de telefoane mobile, inclusiv pe segmentul smartphone.

Durata bateriei: Depinde cat de mult si pentru ce il folosesti

Am 33 de ani. M-am obisnuit cu telefoane Nokia sau Sony Ericsson pentru functiile simple de telefon, rezistenta lor si pentru durata mare de viata a bateriei. Cat dureaza bateria unui iPhone 5?

chromeDepinde ce faci cu el. In vinerea in care am scris aceste randuri la ora 11:00 bateria era la 100%. Pe la 17:30 am vorbit jumatate de ora cu parintii mei si bateria ajunsese la 90%. Am facut si vreo doua poze pentru pus pe Instagram, blog si Facebook. La 17:58 bateria ajunsese la 83%.

18:02. Mi-am dat seama ca testam iPhone-ul, ascultand muzica cu castile la PC…:). iPhone-ul nu are radio. Nici macar cel mai bun iPhone de pana acum. Dar poti asculta muzica din browser pe internet. De preferat sa o faci acolo unde ai retea Wi-Fi si poti intra gratis ca sa nu platesti cat nu poti duce.

Evident ai nevoie de o conexiune buna de internet, altfel o sa ai senzatia ca ti-a scos cineva brusc castile din urechi. Ce este nasol la ascultatul din browser este ca daca mai vrei sa mai cauti ceva pe net, Safari-ul e blocat cu muzica ta. Solutia? Instalezi un alt browser.

Dupa jumatate de ora de ascultat muzica, iPhone 5 s-a incalzit. Nu suparator. As putea sa-l tin fara probleme in mana in continuare.

19:04 – Am oprit muzica pe internet. Bateria a ajuns deja la 58%. Acum va puteti imagina cat mai poate dura. Daca mai intru pe net in autobuz, in drum spre casa, si mai joc un Temple Run 2, RF 12 sau Warriors 2 s-a terminat. Daca nu, abia a doua zi pe la pranz cred ca ar trebui sa gasesc rapid o priza.

Procesorul A6 vs. A5: Greu de sesizat diferentele

In prezentarea care i se face se spune ca procesorul A6 din iPhone 5 este de doua ori mai puternic si incarca imagini la o viteza aproape dubla decat precedentul model A5 din iPhone 4S.

Jocurile de care v-am vorbit mai sus cer destul de multe resurse – Warriors 2 – are 458 MB, iar RF 12 – 736 MB. Nu as putea spune ca am sesizat diferente majore. Temple Run 2 este la fel de ametitor pe ambele terminale si nu am avut intarzieri in rularea comenzilor care trebuie facute rapid cand virezi sau sari peste obstacole.

Foto/Video: iPhone 5 aduce mai multa lumina si culori mai vii decat 4S

Daca este ceva de care te indragostesti iremediabil la un smartphone, atunci asta tine de capacitatile foto si video, iar iPhone-ul sta foarte bine la capitolul asta. Si cum imaginile spun mai mult decat o mie de cuvinte iata si niste exemple iPhone 4S vs. iPhone 5:

In ceea ce priveste partea video, puteti vedea pe HotNews.ro o filmare HD cu iPhone 5 facuta saptamana trecuta, cu ocazia protestului celor peste 1000 de postasi.

Concluzii: Aspectul de ‘telecomanda’ al iPhone 5 este putin deranjant dar este compensat de faptul ca este sensibil mai usor comparativ cu iPhone 4S. Pozele ies mai clare, culorile sunt mai vii, dar calitatea fotografiilor cu iPhone 4S este deja la un nivel avansat. Este intr-adevar mai rapid dar este greu sesisabil lucrul acesta pentru ca si cu iPhone 4S experienta de navigare pe net sau cea a jocurilor este una foarte buna. Merita sa dai „la liber” cu 1000 de lei mai mult decat 4S pentru a avea cel mai bun iPhone de pana acum? Asta e o decizie pe care o ia fiecare in functie de preferinte si buget. Preturile iPhone 5 la Cosmote, care a permis acest scurt review, sunt aici.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

