Prima pagină > Personal > Nevoia de conversatie

Nevoia de conversatie

E seara si vin de la munca. Din fericire am ocupat unul din cele trei locuri din spatele autobuzului, care abia se taraie cu oameni mustind de transpiratie si oboseala. Domnisoara de langa mine se ridica si se apropie de usa pentru a cobori la urmatoarea statie, lasand un loc liber intre mine si un domn mai in varsta. Ma uit pe furis la fundul ei. Arata bine.

Mi se face rusine. Azi e ziua Anei, iubirea mea si mama fetei mele. Domnul o trage de maneca pe tipa si ii spune ca ‘acolo la spate ii atarna ceva’. Fata se uita si intr-adevar recupereaza niste chitante care ii ieseau din buzunarul din spate al blugilor. Nici nu le observasem.

‘Uite!’, imi spune omul tragandu-ma de mana si aratandu-mi pe geam un anunt pe unul dintre stalpi – „Transport mobila si moloz!” „Ha, adica la un loc si mobila si moloz..” glumeste el. Zambesc putin fortat, inchid ochii si dau capul pe spate a oboseala. Sper ca a inteles mesajul.

Alta statie, alt puhoi de oameni se urca in masina.

O doamna pe la 60 de ani cu niste flori in mana se scuza ca m-a calcat. Fac semn din mana ca nu este nici o problema. Dupa 5 minute ii ofer locul. Nu vrea, coboara la urmatoarea. Si eu la fel. „Uite!”, imi spune femeia, aratand sapaturile care se fac pentru metroul din Drumul Taberei. „Pe unul din afisele astea cu termenul de finalizare era scris in loc de 3 ani 80 de ani! Pai ce crezi ca nu-i asa? Macar de-ar face, dar cine stie cat va dura..”. Misc putin din cap, in semn ca am auzit-o.

Dar nu ma lasa. Incepe sa-mi spuna ca se duce la biserica romano-catolica din apropiere, ca inainte sa inceapa dezastrul asta cu metroul se ducea pe jos. Inchid ochii. Poate tace. Nu am noroc in seara asta. A inceput deja sa-mi spuna cum se oprea la semaforul unde poti apasa pe buton si imediat se face verde. Nu o privesc, dar ma intreb daca femeia este in toate mintile.

Nu mai suport, dar nu mai este mult si cobor. Usile se deschid, cobor fericit si din spate femeia imi striga: „O seara buna, domnule!” Mi se face rusine din nou. „Si eu va doresc la fel!”, ii raspund si ma pierd printre blocuri.

V-am spus ca este ziua Anei mele? Nu i-am luat nimic. Sunt un neispravit..

Categorii:Personal Etichete:, , ,
  1. 24 Octombrie 2012 la 23:09

    La multi ani! sotiei si toate cele bune sa se implineasca…Sper sa te recompensezi intr-un fel in fata ei…Cat despre Metrou…il suport din ce in ce mai greu…a tulburat toata linistea cartierului…ne-a dat peste cap cu totul….este ca dupa razboi…cu cratere uriase…Asa se scrie istoria…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

