Prima pagină > Personal > Fuga de diminutive

Fuga de diminutive

Urasc diminutivele de cand ma stiu. Sau mai degraba – folosirea lor in exces. Dex-ul spune ca diminutivul ar fi un cuvant, format de obicei printr-un sufix, care exprimă ideea de mai mic, însotită uneori de o nuantă afectivă sau peiorativă. Anul asta pe plaja din 2 Mai am dat peste un tatic atat de atasat de fiica sa incat isi schimbase complet felul de a vorbi. Ma uitam la muschii lui, apoi la burta mea, la ochelarii lui de soare smecheresti si nu intelegeam cum poate vorbi atat de ‘stricat’, dulce si evident cu diminutive. Il evitam pe cat puteam desi se intampla sa nimerim in acelasi loc la plaja.

Dar nu asta ma apasa. Mi-am amintit ca atunci cand i-am ales Marei numele, eu si Ana ne-am gandit sa gasim ceva scurt, poate din trei litere, si care sa nu suporte diminutive. A fost de ajuns sa vina cateva zile pe la noi mama soacra si totul a fost dat peste cap. De dimineata pana seara ii spune „Maruca”. Ma inteapa inima de cate ori o aud spunandu-i asa. Am inceput chiar sa anticipez cand va fi urmatorul moment cand o va striga asa. Cum urla nitel cum ma pregatesc psihic.

In ce fel ‘Maruca’ exprima ideea de mai mic la Mara nu pot pricepe. Se pare ca uneori mai mult insemna mai putin. Probabil dintr-un instinct de proprietate, oamenii simt nevoia sa redenumeasca lucruri si fiinte dragi. Pot intelege asta, si eu o fac dar nu cu diminutive. Gasesc alte forme de alint.

Concluzia ar fi ca daca te temi de diminutive ar trebui sa eviti sa-i alegi un nume scurt copilului. Ion se va transforma in Ionel, Maria in Maricica sau Marci, Ana in Anuca sau Nusha, Dan in Danutz s.a. Si ca mai intotdeauna de ce te temi de aia nu scapi…:)

Categorii:Personal Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

