Prima pagină > Telecom > Vplay vs. RCS&RDS: Trei plangeri si o analiza

Vplay vs. RCS&RDS: Trei plangeri si o analiza

Nu imi plac serialele TV. Asta este poate un motiv pentru care nu folosesc Vplay.ro. Despre site-ul asta de video-sharing foarte multi spun ca ar gazdui in mod ilegal continut pentru care nu s-au respectat drepturile de autor. Saptamana aceasta, Vplay a postat pe site un avertisment asupra faptului ca pentru clientii RCS&RDS nu functioneaza prea bine, dand de inteles ca ar fi restrictionat. Evident, RCS&RDS a negat – „ar putea fi vorba de o problema la accesul acestui site in Internetul global”.

Pai bine domnule, faptul ca un site ar avea continut ilegal ii da dreptul unui furnizor de net sa-i blocheze accesul asa cand ii tuna lui?, m-am intrebat. Raspunsurile venite din partea autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM) pentru HotNews.ro arata ca pentru a face asta un ISP-ist are nevoie de o hotarare judecatoreasca.

„Conform prevederilor art.16 alin.(3) si (4) din Legea nr.365/2002 privind comertul electronic, republicata, un furnizor de servicii poate lua masura restrictionarii accesului la un website ce are un posibil continut nelegal in situatia in care o asemenea masura a fost dispusa de catre o autoritate publica sau o instanta de judecata competenta sa constate o eventuala incalcare a dispozitiilor legale. Dispozitiile legale mentionate stabilesc ca, in cazul in care furnizorul de servicii are suspiciuni cu privire la o activitate cu aparenta nelegala desfasurata de destinatarii serviciilor sale, acesta are obligatia de a informa de indata autoritatile publice competente”

Apoi, un ISP-ist poate bloca traficul, cu conditia sa anunte asta in contractele catre clienti:

„Astfel, furnizorii de servicii de comunicatii electronice (transmisiuni de date /acces la internet) pot bloca traficul inspre/dinspre anumite adrese IP in vederea inlaturarii/prevenirii utilizarii abuzive a serviciilor/retelelor de comunicatii electronice, dar acest lucru trebuie mentionat in contractele incheiate cu utilizatorii”.

Raspunsul autoritatii are niste nuante. Trei plangeri s-au depus saptamana aceasta cu privire la acest caz. Lucrurile sunt in analiza. Nu in investigatie. Intrebata despre alte asemenea cazuri, raspunsul ANCOM a fost ca au mai fost primite pana acum 11 sesizari pentru restrictionarea traficului VoIP de catre un operator de telefonie mobila si 2 sesizari privind blocarea portului 25 (e-mail) de catre doi furnizori de internet. Sesizari, da? Nu plangeri. In ambele cazuri, s-a constatat ca operatorii erau in legalitate pentru ca stipulasera posibilitatea aplicarii masurilor astea in contracte.

Suna mai rau investigatie decat analiza, nu-i asa? Si la fel plangere vs. sesizare. Eu sper sa fie facut un control serios acolo. Dovada gravitatii problemei este data si de o petitie online care a strans pana acum circa 3000 de semnaturi si de o situatie care ar fi durat circa o luna.

Pe subiectul asta recomand si un articol foarte bun, care aduce noi elemente, semnat Alex Goaga.

PS: Intre timp anuntul de pe Vplay.ro a fost retras. Nu imi dau seama daca problema s-a rezolvat sau nu. Eu sunt pe UPC..:).

Anunțuri
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: